S-10 Forum banner

Informacje o doładowaniu Vortech, instrukcje, CARB EO

4.7K views 83 replies 9 participants last post by  AnnDee4444  
#1 · (Edited)
Załączono dwa zestawy instrukcji dla doładowania Vortech, które było dostępne dla modeli 1996-2003 4.3 S-10/Sonoma/Jimmy/Blazer (opublikowane w latach 1999 i 2001/2003).

Specyfikacje:

  • Dodaje 73 KM (dla łącznej wartości 243 KM, więc używają 170 KM jako standardu) i 64 lb.ft. momentu obrotowego

  • Waga 66,00 funtów

  • Doładowanie V-2 SQ S-Trim, 8 PSIG

    • Pasuje do silników o mocy do 680 koni mechanicznych

    • Maksymalny przepływ powietrza: 1000 CFM

    • Maksymalne ciśnienie doładowania: 20 PSI

    • Maksymalna prędkość wirnika: 50 000 obr./min

    • Sprawność adiabatyczna: 72%

    • Konstrukcja "Super Quiet"

    • Szerokość 8,75", wysokość 9,44", głębokość 5,52" (bez wału wejściowego)

Zestawy (ceny z 2006 r.)

  • 4085,95 $ P/N 4GD218-050SQ Satyna (pełny zestaw)

  • 4303,95 $ P/N 4GD218-058SQ Polerowany (pełny zestaw)

  • P/N 3GD218-050 Zestaw podstawowy Satyna (bez doładowania i elektroniki)

  • P/N 3GD218-058 Zestaw podstawowy Polerowany (bez doładowania i elektroniki)

Numery CARB EO w Kalifornii (można je znaleźć tutaj):

  • D-213-16 lub D-213-17 (1996-1998)

  • D-213-19 (1999-2003)
Image


Image

Image


Image

Image
 

Attachments

#2 · (Edited)
Image
Image

Image

Image

Image


Image

Image


Image

Image
 
#3 ·
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
 
#4 · (Edited)
Schemat paska wielorowkowego w porównaniu do standardowego. Ciekawe, jak alternator & wspomaganie kierownicy kończą z większym opasaniem paska. Musiałem przenieść moją rolkę napinacza, aby uzyskać większe opasanie paska podczas używania większego alternatora z kołami pasowymi z napędem.

Vortech:
Image


Standardowy:
Image
 
#5 ·
Schemat paska klinowego w porównaniu do standardowego. Ciekawe, jak alternator i wspomaganie kierownicy mają więcej opasania paskiem. Musiałem przenieść rolkę napinacza, aby uzyskać więcej opasania paskiem podczas używania większego alternatora z kołami pasowymi o obniżonej prędkości.


Vortech:
View attachment 396208



Standardowy:

View attachment 396209
Z diagramów wynika, że koło pasowe pompy wspomagania kierownicy ma większe opasanie paskiem w standardowym prowadzeniu paska niż w prowadzeniu Vortech, czy może coś przeoczyłem?
 
#7 ·
Z tego, co czytałem, 1 funt/min przepływu masy w przybliżeniu odpowiada 10 koni mechanicznych. Przy doładowaniu 8 PSI (1,54 bara) i deklarowanych przez Vortech 243 KM, myślę, że doładowarka jest daleko poza swoją wyspą wydajności (niebieska kropka pokazana poniżej). Mam nadzieję, że to właściwa mapa.

Jednak zgodnie z instrukcjami, koło pasowe doładowarki ma średnicę 3,125". Będę musiał znaleźć moje koło pasowe OEM, aby to potwierdzić, ale z tego, co mogę znaleźć w Internecie, powinno mieć średnicę około 8". Oznacza to 2,56-krotny wzrost z kół pasowych i 3,61-krotny wzrost z wewnętrznego przełożenia doładowarki, co daje prędkość doładowarki 9,24x w stosunku do obrotów silnika. Oznacza to, że przy 5600 obr./min silnika doładowarka obracałaby się z prędkością 51 723 obr./min... powyżej maksymalnej prędkości 50 000 obr./min. Coś jest nie tak w tych obliczeniach.
 
#9 ·
Czy to zdjęcia Twojej ciężarówki? Jeśli tak, pozbądź się złączek do przewodów. I informuj nas na bieżąco o instalacji!
Nie, nie moje. Kupiłem tylko kapelusz na eBayu i nie posiadam żadnych innych części. Jeśli uda mi się zdobyć doładowanie z wybitym CARB D-213-19, spróbuję ukończyć moją wersję zestawu.

Jeśli ktoś ma jakieś inne części z tego zestawu, które chciałby sprzedać, byłbym zainteresowany kupnem.
 
#10 ·
Nie martwiłbym się zbytnio obracaniem tego headunitu nieco powyżej podanej maksymalnej prędkości. Ma łożyska zasilane olejem do kontrolowania gromadzenia się ciepła i zobaczy ten RPM tylko przez chwilę między zmianami biegów. To Powerdynes i Wynjammers były problematyczne w tym względzie.

O ile pamiętam, większość widziała w zakresie 225 rwhp z tym zestawem, co byłoby znacznie więcej niż 243 KM na wale korbowym. Wszystko sprowadzało się jednak do paliwa - było wspierane przez FMU, co było wątpliwe. Z przyzwoitym wydechem, intercoolerem lub metanolem i odpowiednimi pająkami wtryskiwaczy dostępnymi teraz, powinno być dość prosto uzyskać wysokie 200 rwhp przez automat.
 
#11 ·
Nie martwiłbym się zbytnio o obracanie tego headunitu nieco powyżej podanej maksymalnej prędkości. Ma łożyska zasilane olejem do kontrolowania gromadzenia się ciepła i zobaczy te obroty tylko przez chwilę między zmianami biegów. To Powerdynes i Wynjammers były problematyczne w tym względzie.

O ile pamiętam, większość z nich osiągała w tym zestawie około 225 KM na kołach, co byłoby znacznie więcej niż 243 KM na wale korbowym. Wszystko sprowadzało się jednak do paliwa - było ono wspierane przez FMU, co było wątpliwe. Z przyzwoitym wydechem, intercoolerem lub metanolem i odpowiednimi pająkami wtryskiwaczy dostępnymi teraz, powinno być dość prosto uzyskać wysokie 200 KM na kołach za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów.
Jeśli uda mi się zdobyć wystarczająco dużo "zestawu", aby spróbować instalacji, na pewno nie będę używał FMU ani skrzynki sterującej zapłonem. Rozważałem kolektor dolotowy marine, ponieważ koszt pająka wtryskiwaczy AUS wydaje się dość wysoki dla czegoś, co w przyszłości może być nadal potencjalnie ograniczające (jak 300+ KM na E85). Jednak moim największym problemem jest to, że to wszystko musi wyglądać na zgodne z CARB... a wtryskiwacze AUS zdecydowanie wyglądają na seryjne (podobnie jak kolektor dolotowy marine, ale istnieje niewielka szansa, że może to zostać zauważone przez sędziego znającego 4.3s).

Kolejnym problemem CARB są numery wytłoczone na tabliczce znamionowej sprężarki. Być może uda mi się znaleźć odpowiednią sprężarkę z innego zestawu, ale musi to być dokładnie D-213-19 (z LS1/6 C5, F-body lub do 03 truck). Albo wygląda na to, że można dostać nową sprężarkę z pustym CARB EO... i wytłoczyć własną. Jeśli to zrobię, będzie to V-3, więc nie będę musiał gwintować miski olejowej. Musi tylko wyglądać tak, jakbym miał zestaw Vortech. Myślę, że CARB EO # i kapelusz przepustnicy powinny wystarczyć, aby przekonać każdego technika od dymu.

Montaż sprężarki to kolejny problem. Znalezienie odpowiedniego wspornika Vortech prawdopodobnie nie jest realną możliwością, ale znalazłem jeden, który montuje się w tym samym miejscu co Vortech. Nie mam pojęcia, czy to dokładna lokalizacja, więc prawdopodobnie będzie wymagała modyfikacji. Istnieją inne mocowania Vortech small-block Chevy dla strony kierowcy, ale nie jestem pewien, czy chcę zacząć przesuwać klimatyzację i pompę wspomagania kierownicy. Zastanawiam się, czy jest wystarczająco dużo miejsca, aby zamontować ją odwróconą i przed silnikiem, jeśli zdecyduję się na wentylatory elektryczne...
 
#12 ·
Możesz dostać pająki wtryskiwaczy AUS, które przepływają więcej niż 36 funtów/h. Celowałem w 42 funty/h, aby obsłużyć ~300 rwhp, kiedy składałem moją turbosprężarkę, ale oferowali je nawet większe.

Myślę, że późniejszy wspornik Vortec SBC powinien być taki sam jak wspornik S10. Było to dużo dyskutowane w tamtych czasach, ale nie jestem pewien, czy ktoś to kiedykolwiek potwierdził.
 
#13 · (Edited)
Myślę, że późniejszy model wspornika Vortec SBC powinien być taki sam jak wspornik S10. Było to dużo dyskutowane w tamtych czasach, ale nie jestem pewien, czy ktoś to kiedykolwiek potwierdził.
Wygląda na to, że to zestaw 4GM218-050SQ dla 1996-2000 5.7. Zgodnie z instrukcją instalacji oba mają ten sam wspornik montażowy (4GM011-021) i płytę montażową (4GM010-033). Jasne, podwoiłeś moje szanse na znalezienie wspornika Vortech (y)

Edycja: dołączona instrukcja 5.7
 

Attachments

#15 ·
Wymiary Vortech V-1, V-2, V-3, (V-4, V-7?) do wykorzystania w przyszłości. Został dołączony przybliżony plik CAD oparty na tych wymiarach, ale to forum zezwala tylko na dołączanie plików w określonych formatach (usuń .pdf po pobraniu)
Image
 

Attachments

#16 · (Edited)
Długość paska wydaje się wynosić 102" dla 4.3 i 112" dla 5.7. Zbiega się to z trzema ostatnimi cyframi numerów części paska Vortech: 2A046-102 & 2A046-112.

Różnica w długościach wynika z dodatkowego koła pasowego napinacza w 5.7. Będę musiał sprawdzić, czy zadziała to również w 4.3, ale wygląda na to, że mocowanie jest obecne na wsporniku A/C. Oto schematy z instrukcji instalacji:

Image
Image


Dodatkowe koło pasowe napinacza nie występuje na zdjęciu reklamowym, co skłania mnie do myślenia, że zostało dodane w późniejszym terminie w celu skorygowania owinięcia paska wspomagania kierownicy. Również naprawdę oszczędzali na ponownym użyciu OEM top hat dla 5.7

Image
 
#17 ·
Koło pasowe doładowania w 4.3 ma 3,125" (2A036-312) i jest podane na 8 PSI, ale koło pasowe w 5.7 ma 3,6" (2A036-361) i powinno mieć 6-7 PSIG.
 
#20 ·
Koło pasowe doładowania w 4.3 ma 3,125" (2A036-312) i jest podawane na 8 PSI, ale koło pasowe w 5.7 ma 3,6" (2A036-361) i powinno mieć 6-7 PSIG.
Patrząc ponownie na te liczby, większy (na pojemność skokową) wzrost momentu obrotowego 4.3 w porównaniu do 5.7 ma sens przy mniejszym kole pasowym i wyższym doładowaniu. Ale mniejszy wzrost mocy sprawia, że myślę, że 4.3 naprawdę nie lubi tak łatwo wchodzić na obroty jak 5.7 Vortec. Dolot ma taką samą konstrukcję i spodziewam się, że ta sama wielkość przepustnicy będzie lepiej działać w mniejszym silniku. Słabe standardowe kolektory wydechowe powinny również być lepsze przy mniejszej pojemności skokowej. Ale z tego, co widzę, 5.7 ma podwójny wydech...

ZastosowanieWzrost mocyWzrost momentu obrotowegoWzrost mocy / Pojemność skokowaWzrost momentu obrotowego / Pojemność skokowa
5.7 z Vortech przy 6-7 PSI1097519.113.2
4.3 z Vortech przy 8 PSI736417.014.9[/TD>
[TD]


FWIW: mój będzie dławiony przez zgodny z CARB Y-pipe firmy Magnaflow (OMG, w ciągu ostatnich kilku lat zrobiło się tak drogo). Kilka zdjęć tutaj: https://www.s10forum.com/threads/magnaflow-y-pipe-12-years-later.855396/
 
#18 ·
Fajnie, że tak szybko to znalazłeś! Kiedyś jeździłem na Powerdyne i zawsze żałowałem, że nie poczekałem na Vortech lub pożądany zestaw Mach Performance Procharger. Kiedyś był tu użytkownik (98SS), który miał Vortech w zbudowanym silniku, który generował dużą moc.
 
#19 ·
Fajnie, że tak szybko to znalazłeś! Kiedyś jeździłem Powerdyne i zawsze żałowałem, że nie poczekałem na Vortech lub pożądany zestaw Mach Performance Procharger. Kiedyś był tu użytkownik (98SS), który miał Vortech w silniku po tuningu, który generował dużą moc.
To był naprawdę proces eliminacji, aby zdecydować się na Vortech. Potrzebuję wszystkich widocznych modyfikacji z numerem CARB EO, aby zarejestrować moją ciężarówkę, a Vortech to jedyna firma, która miała taki dla 2003 roku. Technicznie musi to być pełny zestaw, ale bardzo wątpię, aby jakikolwiek technik od emisji kiedykolwiek był w stanie ustalić, z czego składa się pełny zestaw, a jeśli w ogóle, dobre strojenie PCM i tak spowoduje znacznie mniejsze zanieczyszczenie niż FMU/późniejszy zapłon.

Od prawie 20 lat chciałem zrobić swap LS ale w końcu zdałem sobie sprawę, że aby zrobić to legalnie, oznaczałoby to wybór JEDNEGO silnika (V8 Colorado), i musiałbym używać w 100% standardowego PCM, a tym samym prawdopodobnie również skrzyni biegów. Wszystkie inne silniki oparte na LS nie należą do tej samej "kategorii" pojazdów (albo samochodów, albo GVWR powyżej 6000 funtów). Ale ponieważ w ich bazie danych brakuje wszystkich sum kontrolnych przed ~2008 rokiem, mój 2003 4.3 może mieć dowolne strojenie, jakie chcę, po prostu musi przejść regularne kontrole emisji, gdzie sprawdzają numery CARB EO, monitory gotowości i inne wizualne rzeczy (ale nie test zapachowy).

Więc 300 KM Colorado LH8 z 4L60 i wszystkimi prawnymi komplikacjami związanymi ze swapem silnika? A może 4.3 z doładowaniem, wałkiem rozrządu, kolektorami wydechowymi, strojeniem, T56 itp.?
 
#21 · (Edited)
Według Google 5.7 Vortec ma 250-255 KM i 330-335 lb.ft momentu obrotowego. To daje doładowanemu kompresorem Vortech 5.7 Vortec około 360 KM i 405 lb.ft momentu obrotowego. A 6-7 PSI = 1,41-1,48 bara. Naniesienie tego na tę samą mapę sprężarki co wcześniej, 5.7 jest w zasadzie na szczycie wydajności sprężarki. 4.3 pochodzi z tego postu.
 
#25 ·
Myślę, że chcę zanieść to komuś innemu, żeby to trochę dopasował.

Powiedzieli, że mam wystarczająco paliwa wtryskiwanego do wtryskiwaczy. Myślę o mniejszym kole pasowym lub intercoolerze gdzieś.

Ten zestaw robi różnicę, ale myślę, że moja skrzynia biegów potrzebuje remontu, żeby naprawdę zobaczyć różnicę. Trochę się ślizga albo konwerter momentu obrotowego już nie jest dobry.
 
#26 ·
Myślę, że chcę zanieść to do kogoś innego, żeby to trochę dopasował.

Powiedzieli, że mam wystarczająco dużo paliwa wtryskiwaczy. Myślę o mniejszym kole pasowym lub intercoolerze gdzieś.

ten zestaw robi różnicę, ale myślę, że moja skrzynia biegów wymaga remontu, aby naprawdę zobaczyć różnicę. Trochę się ślizga lub konwerter momentu obrotowego nie jest już dobry.
Czy masz jakieś nieużywane części z tego zestawu? I czy byłbyś zainteresowany sprzedażą tabliczki znamionowej (jeśli ma D-213-19)?
 
#27 ·
232 rwhp to solidna wartość - fajny samochód. Intercooler na pewno pomoże, a są one dość tanie i łatwe do złożenia z zestawami rur Ebay. Wtrysk wody/metanolu pomoże tak samo i jest łatwiejszy do spakowania. Możesz uruchomić większe doładowanie z chłodniejszym ładunkiem dolotowym i uzyskać znacznie większą moc.

Właśnie uruchomiłem swój, podłączony do zbiornika płynu do spryskiwaczy przedniej szyby z zimowym płynem do spryskiwaczy. Ma to w przybliżeniu odpowiednią mieszankę wody i MeOH. Przełącznik odniesienia doładowania jest w porządku w przypadku podstawowych zastosowań, takich jak to. Miałem swój wyzwalany przez MAF, ponieważ tak działał używany zestaw, który kupiłem, ale było to zbyt skomplikowane.

Dodatkowo woda/metan utrzyma komory spalania w idealnej czystości - musiałem zdjąć kolektor dolotowy, aby raz wymienić regulator ciśnienia paliwa i był nieskazitelny w porównaniu do silnika wolnossącego, który miałem.
 
#29 ·
232 rwhp jest solidne - fajny samochód ciężarowy. Intercooler z pewnością pomoże, a one są dość tanie i łatwe do złożenia z zestawami rur Ebay. Wtrysk wody/metanolu pomoże tak samo i jest łatwiejszy do spakowania. Możesz uruchomić więcej doładowania z chłodniejszym ładunkiem dolotowym i uzyskać znacznie więcej mocy.

Po prostu uruchomiłem swój podłączony do zbiornika płynu do spryskiwaczy przedniej szyby z zimowym płynem do spryskiwaczy. Ma to w przybliżeniu odpowiednią mieszankę wody i MeOH. Przełącznik odniesienia doładowania jest w porządku w przypadku podstawowego zastosowania, takiego jak to. Miałem swój wyzwalany przez MAF, ponieważ tak działał używany zestaw, który kupiłem, ale był to nadmierny skomplikowany.

Jako bonus woda/metan utrzyma komory spalania w idealnej czystości - musiałem wyjąć kolektor dolotowy, aby raz wymienić regulator ciśnienia paliwa i był nieskazitelny w porównaniu do silnika wolnossącego, który zrobiłem.
Dzięki Mule! ciekawe, czy masz instrukcję obsługi swojego zestawu metanowego? Przeszukiwałem stronę, ale wszystko, co widziałem, to kupno zestawów śnieżnych.
 
#31 ·
Znajdę trochę informacji na temat zestawów met i je opublikuję. Każdy zestaw odniesienia do doładowania powinien działać. Użyłem uniwersalnego zestawu Snow Performance z kontrolerem zaprojektowanym specjalnie do współpracy z GM opartym na częstotliwości MAF. Było to jednak zbyt skomplikowane dla tego zastosowania. Kiedyś istniała marka o nazwie Devils Own, która produkowała tańsze zestawy, z których korzystało kilku facetów z serii S. Zamontowałem swój zestaw tak, aby wtryskiwał przed czujnikiem IAT, aby prawidłowo dopasować temperaturę powietrza wlotowego do rzeczywistej temperatury powietrza doładowania. Nie jestem pewien, czy zamontowałbym go w ten sposób w kapeluszu wlotowym.
 
#32 ·
#33 ·
Potrzebujesz odpowiedniego kolektora dolotowego V6 do Whipple lub dowolnej sprężarki wyporowej. Miałem kiedyś niestandardowy kolektor do Eatona, ale nigdy nie znalazłem czasu, aby złożyć resztę.
 
#34 ·
Zastanawiam się, czy coś takiego ograniczyłoby przepływ powietrza bardziej niż zyskałoby się na niższych temperaturach wlotowych. Oczywiście nie jest to odpowiedni kształt dla 4.3
 
#35 ·
Wiele lat temu był tu użytkownik z Blazerem 4WD (chyba), który zmodyfikował kolektor dolotowy Vortech, aby zaakceptować intercooler ciecz/powietrze. Myślę, że byłaby to korzyść netto. Nadal lubię wtrysk wody/metanolu ze względu na prostotę i skuteczność.
 
#36 ·
#38 ·
Kilka rzeczy, które chcę tutaj zapisać...

Z MotorTrend z 19 października 2002 r. https://www.motortrend.com/reviews/163-0212-2002-chevrolet-s-10-blazer/
Okropne zdjęcia z 2002 roku z brakami, ale pokazują opcję prowadzenia intercoolera. Wygląda na to, że obudowa doładowania jest tak ustawiona, że wylot znajduje się pod przewodami klimatyzacji. Jest to prawdopodobnie możliwe tylko z prostą obudową wylotową zamiast zakrzywionego wylotu zestawu. Kto wie, co jeszcze zostało przeniesione.

Image


Ten jest z turbo 2.2, ale uznałem umieszczenie intercoolera za interesujące. Nie jestem pewien, jak skuteczne byłoby to poziomo, ale prawdopodobnie lepsze niż nic.

Image


Zestaw CXRacing jest dla mnie za duży/inwazyjny, ale kąt wygląda lepiej. Ponadto ich zdjęcia pokazują, że standardowa pozycja chłodnicy z wentylatorami elektrycznymi otwiera dużo miejsca na rury za chłodnicą. Kolektor turbosprężarki + zestaw intercoolera do ciężarówki Chevrolet S10 4.3L Vortec 94-04

Image


Image


Image
 
#79 ·
Kilka rzeczy, które chcę tu zapisać...

Z MotorTrend z 19 października 2002 https://www.motortrend.com/reviews/163-0212-2002-chevrolet-s-10-blazer/
Okropne zdjęcia z 2002 roku z kilkoma brakującymi, ale pokazują opcję prowadzenia intercoolera. Wygląda na to, że obudowa doładowania jest tak ustawiona, że wylot znajduje się pod przewodami klimatyzacji. Jest to prawdopodobnie możliwe tylko z prostą obudową wylotową zamiast zakrzywionego wylotu zestawu. Kto wie, co jeszcze zostało przeniesione.

View attachment 398186
Znalazłem lepsze zdjęcie powyższej konfiguracji ze strony https://azautomasters.com/schargers.htm. Wygląda na to, że sprężarka jest ustawiona tak, że wylot wskazuje prosto w dół.

Image




Znalazłem również tę ładnie szczegółową konfigurację dla inspiracji.

Image
 
#39 ·
Mocowanie Paxtona do Vortec 5000/5700 V8 może być opcją dla 4.3 z relokacją akumulatora i wentylatorami elektrycznymi (prawdopodobnie więcej). Nie jest zgodny z CARB dla 4.3 z jednostką główną Paxton, ale myślę, że Vortech zamontowałby się do wspornika.
 
#40 · (Edited)
Intercooler powietrze-ciecz Syclone/Typhoon. Naprawdę podoba mi się, jak kompaktowe są te elementy i ich położenie względem Vortech. Oczywiście potrzeba dużo pracy, aby to zadziałało z nowszym kolektorem dolotowym 4.3 lub top-hatem Vortech.

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Image


Nie jestem pewien, czy to zadziała w ciężarówkach 2WD.
 
#74 ·
#41 ·
Podoba mi się, że ktoś wciąż interesuje się doładowanymi 4.3 - udostępniajcie informacje, żeby się nie zgubiły!

Będzie dostępnych wiele kompaktowych intercoolerów ciecz-powietrze z rynku wtórnego, które lepiej sprawdzą się z kolektorem dolotowym Vortech.

Układy powietrze-powietrze są dość proste i były już wielokrotnie wykonywane. Zamontowanie intercoolera przed chłodnicą jest dość łatwe i jest miejsce obok reflektorów na poprowadzenie rur doładowania. Nie zrobiłbym stylu CX racing pod zderzakiem, skoro tak łatwo jest umieścić go przed chłodnicą.