S-10 Forum banner

92' 4.3 TBI Timing Marks / Graden

83K views 11 replies 10 participants last post by  S15vortecpwr  
#1 ·
De timingmarkeringen op mijn motor zijn net als de afbeelding hierbij: Ik heb moeite met het vinden van een diagram of boek dat verwijst naar de juiste 0-graden markering op timingmarkeringen die eruitzien zoals op mijn vrachtwagen. Bekijk de afbeelding eens en laat me weten of ik de graden correct heb gerefereerd voor timing tot 0 graden.

Attachments

#5 ·
Ja, veel of de meeste 4,3L-balancers hebben twee identieke lijnen, dus let daarop.

Bijna zeker is de tweede met de klok mee de TDC #1 ontstekingspositie.

ik ben het weer vergeten, hoewel het alweer een tijdje geleden is.

En wanneer u de werkelijke ontstekingsafstelling instelt, koppelt u de draad of de vonkmodule op de firewall of de inlaatbeugel los.

Natuurlijk op nul zetten.

• Like
Reactions: 6ftcarl
#6 ·
Op mijn '94 staan er nummers op die lip, denk je dat als je een staalborstel of schroevendraaier gebruikt en de lip schoonmaakt, dat er dan misschien ook wel wat op de jouwe staan?

Trouwens, de EST-draad die je moet loskoppelen op de '92 die ik gisteren bekeek, zat onder de vloermat van de passagier, helemaal bovenaan naast de kachel. Een bruine draad met een vierkante zwarte connector om los te koppelen.

Morgen ga ik naar het huis van mijn vriend die een nette '92 heeft, dan kijk ik wel even voor je.

Zeggen jullie dat er 2 lijnen op de harmonische balancer staan?
Kun je ze allebei met krijt markeren en timen met welke er onder het licht verschijnt?

DrVette

#7 ·
Mijn balancer heeft maar 1 lijn, maar bij elke rotatie van de motor kan deze zich in het bovenste dode punt of het onderste dode punt bevinden. Hij moet worden ingesteld op het bovenste dode punt, waarbij de pickup van bougie #1 trekt.

Je hoeft je eigenlijk alleen maar zorgen te maken over het bovenste dode punt als je de verdeler eruit hebt getrokken, anders moet je goed zitten als je de balancer markeert, verbinding maakt met #1 en de voorschakelingsdraad trekt. Ik denk niet dat je 2 verschillende markeringen op de balancer zult vinden. Dat heb ik nog nooit gezien.

#8 ·
Mijn 88 Astro had 2 markeringen met een tussenruimte van ongeveer 1 cm IIRC.....

#9 ·
Ik heb een paar serieuze problemen met mijn 99 Jimmy. Ik heb net de onderkant van de motor gebouwd en hij doet alsof de timing niet klopt, maar ik heb het boek gevolgd. #4 staat boven, de timingmarkeringen zijn perfect, maar als ik de sleutel omdraai, is de motor traag en wil hij niet starten. Suggesties?

#11 ·
Ik heb een paar serieuze problemen met mijn 99 Jimmy, heb net de onderkant van de motor gebouwd en hij doet alsof de timing niet klopt, maar ik heb het boek gevolgd, #4 staat boven, de timing marks zijn perfect, maar als ik de sleutel omdraai, is de motor traag en wil hij niet starten. Suggesties?
Oké, dus, ervan uitgaande dat je de Hanes-handleiding hebt gebruikt, die suggereert dat je met #4 bij TDC gaat, kijk nog eens, er staat ook dat de timing marks op de balancer, waarvan er 2 zouden moeten zijn, één voor cilinder #1 en één voor cilinder #4 zijn. Wat de trage start betreft, zorg ervoor dat je koppelwaarde op je klepstoters niet te hoog is.