S-10 Forum banner
21 - 40 of 84 Posts
Discussion starter · #21 · (Edited)
Volgens Google heeft een 5.7 Vortec 250-255 pk met 330-335 lb.ft. koppel. Dit brengt een Vortech supercharged 5.7 Vortec op ongeveer 360 pk & 405 lb.ft koppel. En 6-7 PSI = 1,41-1,48 bar. Als je dat op dezelfde compressor map als voorheen plot, zit de 5.7 zo ongeveer op de piek-efficiëntie van de compressor. De 4.3 komt van deze post.

Discussion starter · #23 ·
Hey, dat is mijn truck en dat was alleen om te testen haha!
Heb je hem ooit goed aan de praat gekregen met de 36# injectoren? Zo ja, zou je je tune kunnen delen?

Heeft u het ooit goed aan de praat gekregen met de 36# injectoren? Zo ja, kunt u dan uw afstelling delen?
Het draait echt goed, ik kan het je niet sturen omdat ik het niet heb afgesteld. Ik heb het naar een bedrijf hier in Canada gebracht en zij hebben de dyno-afstelling gedaan. Zie bijgevoegde dyno-resultaten.
Image

Ik denk dat ik het naar iemand anders wil brengen om het een beetje aan te passen.

Ze zeiden dat ik genoeg brandstof in de injectoren heb. Ik denk aan een kleinere poelie of intercooler ergens.

Deze kit maakt een verschil, maar ik denk dat mijn transmissie een revisie nodig heeft om echt een verschil te zien. Hij slipt een beetje of de koppelomvormer is niet meer goed.

Discussion starter · #26 ·
ik denk dat ik het naar iemand anders wil brengen om het een beetje aan te passen.

ze zeiden dat ik genoeg brandstof over heb voor de injectoren. Ik denk aan een kleinere poelie of intercooler ergens.

deze kit maakt een verschil, maar ik denk dat mijn transmissie een revisie nodig heeft om echt een verschil te zien. Hij slipt een beetje of de koppelomvormer is niet meer goed.
Heb je toevallig ongebruikte onderdelen van deze kit? En zou je geĂŻnteresseerd zijn in de verkoop van het typeplaatje (als het D-213-19 heeft)?

232 rwhp is solide - mooie truck. Een intercooler zal zeker helpen en ze zijn vrij goedkoop en gemakkelijk in elkaar te zetten met Ebay-leidingsets. Water/methanol injectie zal net zoveel helpen en is gemakkelijker te verpakken. Je kunt meer boost draaien met een koelere inlaatlading en veel meer vermogen genereren.

Ik heb de mijne net aangesloten op het ruitensproeiervloeistofreservoir met winterruitensproeiervloeistof. Dat heeft ongeveer de juiste mix van water en MeOH. Een boost-referentieschakelaar is prima voor een eenvoudige toepassing als deze. Ik had de mijne geactiveerd door de MAF omdat dat de manier was waarop de gebruikte kit die ik kocht werkte, maar het was overdreven gecompliceerd.

Als bonus houdt het water/meth je verbrandingskamers perfect schoon - ik moest mijn inlaatspruitstuk verwijderen om de brandstofdrukregelaar een keer te vervangen en het was brandschoon in vergelijking met de atmosferische motor die ik had.

Heeft u toevallig ongebruikte onderdelen van deze kit? En zou u geĂŻnteresseerd zijn in de verkoop van het naamplaatje (als het D-213-19 heeft)?

Image
Sorry, ik heb niets meer over. Het enige dat ik had, was de olietoevoerbuis omdat de mijne gebarsten was en ik een nieuwe op maat heb gemaakt.

Ik zal binnenkort het naamplaatje moeten controleren.

232 rwhp is solide - mooie truck. Een intercooler zal zeker helpen en ze zijn vrij goedkoop en gemakkelijk in elkaar te zetten met Ebay-pijpenkits. Water/methanol injectie zal net zoveel helpen en is gemakkelijker te verpakken. Je kunt meer boost draaien met een koelere inlaatlading en veel meer vermogen genereren.

Ik heb de mijne gewoon aangesloten op het ruitensproeiervloeistoftankje met winterruitensproeiervloeistof. Dat heeft ongeveer de juiste mix van water en MeOH. Een boost-gerefereerde schakelaar is prima voor een eenvoudige toepassing als deze. Ik had de mijne geactiveerd door de MAF omdat dat zo werkte met de gebruikte kit die ik kocht, maar het was overdreven ingewikkeld.

Als bonus houdt de water/meth je verbrandingskamers perfect schoon - ik moest mijn inlaatspruitstuk verwijderen om de brandstofdruksensor een keer te vervangen en het was brandschoon in vergelijking met de atmosferische motor die ik had.
Bedankt Mule! interessant, heb je een how to over je meth kit? ik heb de site doorzocht maar alles wat ik zag was om de snow kits te kopen.

Discussion starter · #30 ·
Bedankt Mule! Interessant, heb je een handleiding voor je meth-kit? Ik heb de site doorzocht, maar alles wat ik zag was om de sneeuwkits te kopen.
Ik kan me vergissen, maar mijn cilinderkop lijkt te zijn voorbereid voor water-meth. Ik zou bereid zijn te ruilen (+$) voor je ongewijzigde cilinderkop.

Ik zal wat info over de meth kits vinden en het posten. Elke boost-kit zou werken. Ik gebruikte een universele Snow Performance kit met een controller die speciaal is ontworpen om te werken met een GM op frequentie gebaseerde MAF. Het was echter te ingewikkeld voor de toepassing. Vroeger was er een merk genaamd Devils Own dat goedkopere kits maakte die ook door een paar S-serie jongens werden gebruikt. Ik heb de mijne zo aangesloten dat het voor de IAT-sensor injecteerde om de inlaatluchttemperatuur goed af te stemmen op de werkelijke laadtemperatuur. Ik weet niet zeker of ik het zo in de inlaathoed zou plaatsen.

Discussion starter · #32 ·
Je hebt het juiste V6-inlaatspruitstuk nodig voor een Whipple of een andere verdringercompressor. Ik had ooit een aangepast spruitstuk voor een Eaton, maar ik heb nooit de tijd gevonden om de rest in elkaar te zetten.

Discussion starter · #34 ·
Ik vraag me af of zoiets de luchtstroom meer zou beperken dan je zou winnen van koelere inlaattemperaturen. Uiteraard niet de juiste vorm voor een 4.3

Er was hier vele jaren geleden een lid met een 4WD Blazer (denk ik) die de Vortech inlaathoed had aangepast om een vloeistof/lucht intercooler te accepteren. Ik denk dat het een netto voordeel zou zijn. Ik hou nog steeds van water/meth injectie vanwege de eenvoud en effectiviteit.

Discussion starter · #36 ·
Het was er geen van, ik zal ernaar moeten zoeken. Ze hebben de Vortech-inlaat gesneden en bewerkt om er een intercooler in te sandwichen. Het was een slimme opstelling - ik wou dat ik me de gebruikersnaam kon herinneren...

Discussion starter · #38 ·
Een paar dingen die ik hier gewoon wil opslaan...

Van MotorTrend op 19 oktober 2002 https://www.motortrend.com/reviews/163-0212-2002-chevrolet-s-10-blazer/
Vreselijke foto's uit 2002 met enkele ontbrekende, maar tonen een intercooler routing optie. Het ziet eruit alsof de supercharger behuizing zo is geklokt dat de uitlaat onder de A/C-leidingen zit. Dit is waarschijnlijk alleen mogelijk met een rechte uitlaatbehuizing in plaats van de gebogen uitlaat van de kit. Wie weet wat er nog meer is verplaatst.

Image

Deze is van een turbo 2.2, maar ik vond de intercooler plaatsing interessant. Ik weet niet zeker hoe effectief het horizontaal zou zijn, maar waarschijnlijk beter dan helemaal niets.

Image

De kit van CXRacing is te groot/invasief voor mij, maar de hoek ziet er beter uit. Ook laten hun foto's zien dat de standaard radiateurpositie met elektrische ventilatoren veel ruimte vrijmaakt voor pijpen achter de radiateur. Turbo Manifold + Intercooler Kit voor 94-04 Chevrolet S10 Truck 4.3L Vortec

Image

Image

Image

Discussion starter · #39 ·
Paxton's bevestiging voor de Vortec 5000/5700 V8 kan een optie zijn voor een 4.3 met een batterijverplaatsing & elektrische ventilatoren (waarschijnlijk meer). Niet CARB-conform op een 4.3 met de Paxton-hoofdeenheid, maar ik denk dat de Vortech op de beugel zou passen.

Discussion starter · #40 · (Edited)
Syclone/Typhoon lucht-vloeistof intercooler. Ik vind het erg mooi hoe compact deze zijn en hun positie ten opzichte van de Vortech. Uiteraard is er veel fabricagewerk nodig om dit te laten werken met een nieuwere 4.3 inlaat of de Vortech top-hat.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Weet niet zeker of dit werkt op 2WD trucks.

21 - 40 of 84 Posts