2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN - Page 5 - S-10 Forum
S-10 Forum is the resource on GM S-series trucks, Suspension, engine information, Body Modifications, painting tutorials.  Modifications to suit every need, budget and whim

2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Go Back   S-10 Forum > General Tech > Sound and Security
New User? Register Forgot Password


 
LinkBack Thread Tools
Old 07-29-2013, 05:56 PM   #201
ELTC
 
Gimp's Avatar
 
Age: 30
Join Date: May 2008
Posts: 8,384
Location: CT
User is: OffLine
Re: Project: Loud and Low

roof looks baller man. this thing is gonna pound so hard.. cant wait to see more of your work
Old 07-29-2013, 06:43 PM   #202
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: Project: Loud and Low

Quote: Originally Posted by Gimp
roof looks baller man. this thing is gonna pound so hard.. cant wait to see more of your work
Thanks man. I know most of you guys ain't used to this side of a build. More so suspension and cosmetic things. Lol


Sent from AutoGuide.com App
Old 07-29-2013, 06:58 PM   #203
Cornerin Demon
 
zeldalord's Avatar

 
Age: 30
Join Date: Dec 2005
Posts: 4,045
Location: Little Rock
User is: OffLine
Re: Project: Loud and Low

hey trey what program are you using to model the aeroport?
Old 07-29-2013, 10:13 PM   #204
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: Project: Loud and Low

Quote: Originally Posted by zeldalord
hey trey what program are you using to model the aeroport?
http://www.psp-inc.com/tools.html

I calculate what space I have and go from there. I don't use a program to design the box lol all in my head and tape measure


Sent from AutoGuide.com App
Old 07-31-2013, 10:42 PM   #205
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: Project: Loud and Low

Started doing a few non car audio things yesterday. Installed LEDs in the plate lights, dome and courtesy light. Still gotta do the very back, I was 1 short on lights lol





FINALLY got these from toolmaker. Took forever but I love em. He had a hard time finding someone to anodize them




And lastly the best update of the night, a few ppl might know what this means




Sent from AutoGuide.com App
Old 08-02-2013, 08:55 PM   #206
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: Project: Loud and Low

Ill just leave this here.....









Sent from AutoGuide.com App
Old 08-03-2013, 09:57 AM   #207
ELTC
 
Gimp's Avatar
 
Age: 30
Join Date: May 2008
Posts: 8,384
Location: CT
User is: OffLine
Re: Project: Loud and Low

those things are f'n insain! cant wait to hear this system
Old 08-03-2013, 04:02 PM   #208
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: Project: Loud and Low

Quote: Originally Posted by Gimp
those things are f'n insain! cant wait to hear this system
They are pretty badass. Bad thing is pictures do them no justice. Lol


Sent from AutoGuide.com App
Old 08-03-2013, 05:36 PM   #209
i don't like people
 
Retro Ten's Avatar
 
Age: 27
Join Date: Feb 2007
Posts: 4,800
Location: north jersey
User is: OffLine
Re: Project: Loud and Low

my god and i though my w7's were sick
Old 08-03-2013, 06:07 PM   #210
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: Project: Loud and Low

Quote: Originally Posted by Retro Ten
my god and i though my w7's were sick
rated at 1750rms, which they will LAUGH at lol
Old 08-03-2013, 06:38 PM   #211
ELTC
 
Gimp's Avatar
 
Age: 30
Join Date: May 2008
Posts: 8,384
Location: CT
User is: OffLine
Re: Project: Loud and Low

Quote: Originally Posted by treylittlefield
They are pretty badass. Bad thing is pictures do them no justice. Lol


Sent from AutoGuide.com App
oh i see plenty of justice.. those things are monsters
Old 08-03-2013, 10:58 PM   #212
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: Project: Loud and Low

A little more sub porn




4 gauge speaker wire





Triple leads ftmfw




Sent from AutoGuide.com App
Old 08-12-2013, 09:36 AM   #213
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: Project: Loud and Low

Patiently waiting on wire. Still gotta install my alt bracket though. Been working on stuffing 3 batts in the back of this thing lol

Here is a pic of where I plan on putting 2 of em.



I had to cut out some of the inner skin to get it to fit good. Plan on wrapping the batt in a plastic bag and foaming under and behind the batt to help hold it in place.



Tight but it fits that's looking inside the side panel beside the back seats.



This was given to me a few weeks ago. Went out and shot it for the first time this past weekend.







Sent from AutoGuide.com App
Old 08-18-2013, 09:40 AM   #214
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: Project: Loud and Low

think i finally have my wiring and battery situation right.

little bit of equipment to work with



here is how the batts will be. will this work though? run alts to the front left battery shown, then to the right battery, then to the back battery, then to the amps? all the wire will be 4/0 welding cable.



any input will be greatly appreciated, seems like the most logical way.
Old 08-18-2013, 11:49 AM   #215
layed_sdime
 
95v8sdime's Avatar

 
Age: 27
Join Date: Nov 2011
Posts: 786
Location: Charlotte, NC
User is: OffLine
Re: Project: Loud and Low

This build is super sick bro. Im jelly..lol... keep up the great work man
Old 08-18-2013, 01:42 PM   #216
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: Project: Loud and Low

Quote: Originally Posted by 95v8sdime
This build is super sick bro. Im jelly..lol... keep up the great work man

thanks man i appreciate it.. hopefully putting the alts in next weekend
Old 08-19-2013, 12:02 AM   #217
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: Project: Loud and Low

Here are two ways I could go about wiring them.






I went ahead and did it this way, if it doesn't work it won't be near as hard to change it.

This will be where the two charge wires off the alts come to.



Second batt



3rd batt. Gonna need some terminals for this one. 1 4/0 3 1/0 and 2 gauge on each terminal. Will be 2 4/0 grounds running to frame off this batt also.



Better idea of how it's ran. Still gotta put interior plastics back in.





Old 08-25-2013, 11:54 AM   #218
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Didn't get crap done this weekend, got a family reunion today so won't get nothing done. Gotta order a few more things this week and it should be up and playing next weekend if everything goes according to plan lol


Sent from AutoGuide.com App
Old 08-25-2013, 09:44 PM   #219
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Got a little bit of a problem i gotta fix first before i install the alts. See how the charging posts stick out? im afraid it is going to hit the hood and the power steering pump. (left alt is the top). gonna send it off to singer to get them re-clocked and possibly powder-coated if he will. might even get a clamp of them since Mechman was too lazy to do so.lol

Old 08-31-2013, 09:08 PM   #220
Registered User
 
2003extcab513's Avatar
 
Age: 25
Join Date: Oct 2009
Posts: 67
Location: Hamilton,OHIO
User is: OffLine
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

looks good i been wanting to grab some sa 12, where did you get the led interior lights
Old 08-31-2013, 10:32 PM   #221
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Quote: Originally Posted by 2003extcab513
looks good i been wanting to grab some sa 12, where did you get the led interior lights
Sa's are by far the best bang for the buck subs. I had 6 on a ns-1 last year.

Got the LEDs off of eBay. Wasn't gonna pay 3x as much for the same thing on superbrightleds.


Sent from AutoGuide.com App
Old 08-31-2013, 11:30 PM   #222
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

actually felt like i got a little bit acomplished today, was gonna send out the alts monday, but said screw it i'll test fit them even though i know they wont fit. i'll be damned if they fit lol

doesnt hit the hood, not even the insulation inside the hood. was rather shocked





here is where i had to beat the fender in a little so the bottom alt would fit right.




little bit of sub porn




this is the plan on securing the subs down




Hopefullly this weekend i get the wires ran for the alts, get everything under the hood done except grounds. plan on getting subs mounted and amp installed besides the power and ground( waiting on a distro block from toolmaker). also plan to figure out the tuning i want and might play around with some polyfill to see how it effects it.
Old 09-02-2013, 05:40 PM   #223
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Regulator wired up



Had to fix this. Surprisingly it didn't sound all that bad like this lol


Got the interior put back in for the most part


Wiring up subs




Oh yeah

All mounted up. Gonna do some adjusting on the port and figure out tuning.



With this I have 3 different port tunings, one without The middle, then two different middle sections. 9in,12in, and 16in iirc. Longest one should get me in the 20s



Sending one of the alts off to singer to get clamped an powdercoated. When I get it back ill send the other one off.



Sent from AutoGuide.com App
Old 09-08-2013, 01:55 AM   #224
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Went to the auburn/asu (I'm not an auburn fan, ROLL TIDE!!!)game tonight, but got a little done before the game and last night.

Got my terminals from toolmaker.


Wired up


Alt belt ran for one alt while other is being powdercoated.




2 grounds for my alts, just haven't hooked them up yet.



4/0 cable cutters and crimpers. Life savers and have paid for themselves several times lol



And anyone wanna guess what this means???





Sent from AutoGuide.com App
Old 09-08-2013, 12:19 PM   #225
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Well the 125.4s didn't like 17.1v(batt resting voltage). Talked to a few people and found out that the first run of these amps had the wrong resistor in the protection circuit, causing them to protect on anything higher than 16v. I have 3 of these amps lol so I gotta send all three back in exchange for 3 with the right resistor. Kinda sucks, but part if it I guess. Just gotta wait till I get them back before I can install my subs.


Sent from AutoGuide.com App
Old 09-15-2013, 10:43 PM   #226
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Finally got it up and playing. Moves a little air and plays low lol these subs are beast and are laughing at the ns-1@.5.

Box is in. Damn was it heavy lol



We got powwwaaaa



Little something I'm working on.




One of the many reasons this build has been slow. I've enjoyed every minute of being a dad and wouldn't change it for the world.



Voltage is pretty steady when driving. Not dropping below 18v with just a single alt. the little half side windows on the side rattle like crazy, and surprisingly enough the roof is moving a good bit lol

Gotta get a new radio. The one I have now the display cuts off when the bass hits. Has to do with the way I have it mounted. Gonna order one that doesn't flip down. Likely the kenwood kiv-701.



Sent from AutoGuide.com App
Old 09-22-2013, 11:19 AM   #227
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

http://youtu.be/6FtHoaoTqCw


Sent from AutoGuide.com App
Old 09-28-2013, 03:33 PM   #228
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

old with the old







in with the new



Old 09-28-2013, 03:34 PM   #229
Registered User
 
badmofo529's Avatar
 
Age: 23
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,685
Location: Flint, MI
User is: OffLine
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

how do you like the new h/u?
Old 09-28-2013, 05:14 PM   #230
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Quote: Originally Posted by badmofo529
how do you like the new h/u?
Haven't played with it much, but has the same features as my old headunit, except it charges my iPad and doesn't have a detachable face. Which is great since my other headunit would cut off with the low lows lol


Sent from AutoGuide.com App
Old 10-21-2013, 11:15 PM   #231
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Wellllll all good things must come to an end. It's all for sale.


Sent from AutoGuide.com App
Old 10-25-2013, 10:01 PM   #232
Registered User
 
Age: 24
Join Date: Aug 2007
Posts: 132
Location:
User is: OffLine
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Whaaaaat, whys it for sale?
Old 10-25-2013, 10:04 PM   #233
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Quote: Originally Posted by tdawgthegreat
Whaaaaat, whys it for sale?
Got tired of it really. But need the money lol


Sent from AutoGuide.com App
Old 11-01-2013, 01:40 PM   #234
ELTC
 
Gimp's Avatar
 
Age: 30
Join Date: May 2008
Posts: 8,384
Location: CT
User is: OffLine
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

damn man I would so love to hear this system. just bad ass..
Old 11-01-2013, 02:56 PM   #235
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Quote: Originally Posted by Gimp
damn man I would so love to hear this system. just bad ass..
It was nice for sure. Ill have a different type of build log soon


Sent from AutoGuide.com App
Old 11-16-2013, 10:41 PM   #236
Registered User
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 133
Location: Arlington WA
User is: OffLine
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Sucks you had to sell it. Good luck on the househunt. Know the feeling...

This is also boomintahoe @ Caco.
Old 11-21-2013, 07:20 AM   #237
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Quote: Originally Posted by boomnblzr
Sucks you had to sell it. Good luck on the househunt. Know the feeling...

This is also boomintahoe @ Caco.
Seems like a lot of caco people are s10 lovers too lol


Sent from AutoGuide.com App
Old 12-11-2013, 11:28 AM   #238
Registered User
 
nfamus10's Avatar
 
Age: 33
Join Date: Nov 2003
Posts: 2,226
Location: Harker Heights, Tx
User is: OffLine
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Still got it for sale or is it gone already??
Old 12-11-2013, 06:12 PM   #239
Registered User
 
treylittlefield's Avatar

 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,393
Location:
User is: Online
Re: 2000 Blazer Build, Sundown Zv.4's,NS-1, 4/0 ,XS power, MECHMAN

Quote: Originally Posted by nfamus10
Still got it for sale or is it gone already??
I still have a good bit for same


Sent from AutoGuide.com App
Sponsored Links
Advertisement
 

Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the S-10 Forum forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.
User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address.
Email Address:

Log-in

Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.



Thread Tools

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -4. The time now is 09:05 AM.

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2011, Jelsoft Enterprises Ltd. SEO by vBSEO 3.2.0
SEO by vBSEO
vBulletin Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.